You have your JavaScript turned off. Please turn it on for better website experience.
Pereiti į pagrindinį turinį
I modulis
Kalbėjimas, klausymas ir sąveika
9–10 (I–II gimnazijos) klasės
Kalbėjimo ir klausymosi paskirtis ir svarba
Mokymosi objektai
Komunikacijos samprata
Viešosios kalbos
Užduotys
Antano Terlecko proginės kalbos analizė
Živilės Kropaitės-Basiulės kalbos analizė
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Kalbėjimo ir klausymosi veiklos pobūdis
Mokymosi objektai
Kalbėjimas ir klausymas
Kalbėtojo atmintinė
Klausytojo atmintinė
Užduotys
Bernardo Atxago knygos „Obabakoak“ pristatymas ir analizė
Pokalbio „Pirmas sakinys. Daiva Čepauskaitė. Kaip gimsta personažai“ analizė
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Teksto struktūra ir tekstų tipai
Mokymosi objektai
Teksto struktūra
Teksto tipai ir rūšys
Klausymosi veiklos
Užduotys
Dariaus Mato ir Pauliaus Tamolės pokalbio analizė
Filmo „Troja“ vertinimo analizė
Įsivertinu
Šaltiniai
III–IV gimnazijos klasės
Sakytinių tekstų klausymas, nagrinėjimas ir vertinimas
Mokymosi objektai
Žmogaus dvilypumo problema skirtinguose literatūros kūriniuose. Problemos aktualumas
Užduotys
Ievos Mikučionytės pranešimo analizė
Igno Lauciaus viešosios kalbos analizė
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Sakytinių tekstų kūrimas
Mokymosi objektai
Intencija ir tikslas. Santykis su adresatu
Paskaita, tiriamasis darbas, recenzija
Užduotys
doc. dr. Viktor Denisenko paskaitos ištraukos analizė
Tiriamojo darbo „Tapybos ir montažo principai literatūroje“ pristatymo analizė
Įsivertinu
Šaltiniai
Kūrybinės užduotys
Mokomasis žaidimas
Refleksija
II modulis
Skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas
9 (I gimnazijos) klasė
Skaitymo tikslai
Mokymosi objektai
Motyvacija skaityti
Skaitymo tikslai
Literatūros tarpininkavimas
Užduotys
Kazys Boruta „Baltaragio malūnas“
Judita Vaičiūnaitė „Kriaušė žydi“
Ignas Šeinius „Kuprelis“
Įsivertinu
Šaltiniai
Skaitymo strategijos
Mokymosi objektai
Poezijos, paremtos etinėmis valstybės normomis, skaitymo strategijos
Mitais paremtos poezijos skaitymo strategijos
Neoromantinės poezijos skaitymo strategijos
Užduotys
Horacijus „Jaunimui“
Ovidijus „Pigmalionas“
Jonas Aistis „Persevalis“
Įsivertinu
Šaltiniai
Tekstų atranka
Mokymosi objektai
Kūrinių kultūrinė vertė
Kūrinių skaitymas ir siejimas
Užduotys
Žemaitė „Trys mylimos“
Moljeras „Tartiufas“
Aischilas „Prikaltasis Prometėjas“
Įsivertinu
Šaltiniai
Įvairių laikotarpių lietuvių ir verstinė proza
Mokymosi objektai
Proza
Smulkioji proza: novelė ir apsakymas
Stambioji proza: apysaka ir romanas
Užduotys
Vincas Krėvė-Mickevičius „Skerdžius“
Ernestas Hemingvėjus „Senis ir jūra“
Ignas Šeinius „Kuprelis“
Įsivertinu
Šaltiniai
Įvairių laikotarpių lietuvių ir verstinė poezija
Mokymosi objektai
Poezija
Eilėraštis
Poezijos raida
Užduotys
Kristijonas Donelaitis „Metai“
Judita Vaičiūnaitė „Kanonas Barborai Radvilaitei“
Vislava Šymbòrska „Trumpi mūsų protėvių gyvenimai“
Įsivertinu
Šaltiniai
Įvairių laikotarpių lietuvių ir verstinė drama
Mokymosi objektai
Drama
Monologas ir dialogas
Dramos žanrai
Užduotys
Justinas Marcinkevičius „Mindaugas“
Juozas Grušas „Barbora Radvilaitė“
Tenesis Viljamsas „Geismų tramvajus“
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Esė (žanro ypatumai, analizės ir interpretacijos pagrindai)
Mokymosi objektai
Esė
Esė raida
Esė struktūra
Užduotys
Vanda Juknaitė „Išsiduosi. Balsu“
Juozas Šikšnelis „Iš žiemos paistaliojimų. Skristi“
Alfonsas Andriuškevičius „Apie (mano) skaitymą“
Įsivertinu
Šaltiniai
Dokumentinė literatūra (meniškumo ir dokumentiškumo santykis tekste, analizės pagrindai)
Mokymosi objektai
Dokumentinė literatūra
Dokumentinis kinas
Užduotys
Dalia Grinkevičiūtė „Lietuviai prie Laptevų jūros“
Audriaus Juzėno vaidybinio filmo „Ekskursantė“ ištraukų analizė
Jurga Vilė „Sibiro haiku“
Įsivertinu
Šaltiniai
Grožinės (ir negrožinės) literatūros skaitymas, supratimas, analizė ir interpretavimas
Mokymosi objektai
Grožinė literatūra
Grožinės literatūros žanrai
Negrožinė literatūra
Publicistika
Užduotys
Kazys Boruta „Baltaragio malūnas“
Dalia Grinkevičiūtė „Lietuviai prie Laptevų jūros”
Jonas Aistis „Apie laiką ir žmones“
Įsivertinu
Šaltiniai
Kūrybinės veiklos
Mokymosi objektai
Istorinis pokario ir sovietų okupacijos kontekstas
Istorinių įvykių vaizdavimas: meniškumo ir dokumentiškumo santykis
Poezijos kūrinių žanrinės sąsajos
Istorinių įvykių vaizdavimo kalbinė raiška
Istorinių įvykių interpretavimas lietuvių poetų kūryboje
Užduotys
Antanas Miškinis „Vakarė žvaigždė“
Kazys Bradūnas „Partizanų baladė“
Justinas Marcinkevičius „Pokaris“
Įsivertinu
Šaltiniai
10 (II gimnazijos) klasė
Skaitymo tikslai
Mokymosi objektai
Motyvacija skaityti
Skaitymo tikslai
Literatūros tarpininkavimas
Užduotys
Homeras „Odisėja“
Judita Vaičiūnaitė „Kalipsė“
Henrikas Radauskas „Lotofagų šalis“
Įsivertinu
Šaltiniai
Skaitymo strategijos
Mokymosi objektai
Mito skaitymo strategijos (1): perkeltinės prãsmės
Mito skaitymo strategijos (2): mito įsitvirtinimas šiuolaikiniame pasaulyje
Biblinio pasakojimo skaitymo strategijos
Užduotys
Graikų mitas „Dedalas ir Ikaras“
Graikų mitas „Faetonas“
Evangelija pagal Matą „Palyginimas apie talentus“
Įsivertinu
Šaltiniai
Tekstų atranka
Mokymosi objektai
Kūrinių kultūrinė vertė
Kūrinių skaitymas ir siejimas
Kritinio mąstymo ugdymas
Užduotys
Sofoklis „Antigonė“
Viljamas Šekspyras „Hamletas“
Motiejus Kazimieras Sarbievijus „Pauliui Kozlovijui“
Įsivertinu
Šaltiniai
Antika
Mokymosi objektai
Antikos kultūrinis ir istorinis kontekstas
Svarbiausi graikų religijos bruožai
Trimatis pasaulio modelis
Pagrindiniai Antikos žanrai
Apie tragediją
Apie mitą
Apie epą
Užduotys
„Orfėjas ir Euridikė“
Homeras „Odisėja“ XIII giesmė
Sofoklis „Antigonė“
Įsivertinu
Šaltiniai
Viduramžiai
Mokymosi objektai
Viduramžių kultūrinis ir istorinis kontekstas
Viduramžiai Lietuvoje
Apie Bibliją
Užduotys
Biblijos ištraukos analizė
Dantės „Dieviškosios komedijos“ ištraukos analizė
Gedimino laiškų ištraukos analizė
Įsivertinu
Šaltiniai
Renesansas
Mokymosi objektai
Renesanso epochos apžvalga
Renesanso epochos kūrėjai ir kūriniai
Renesansas Lietuvoje
Užduotys
Viljamas Šekspyras „Hamletas“
Migelis de Servantesas Savedra „Išmintingasis bajoras Don Kichotas Lamančietis“
Mikalojus Daukša „Postilės“ „Prakalba į malonųjį skaitytoją“
Įsivertinu
Šaltiniai
Barokas
Mokymosi objektai
Baroko atsiradimas ir meno ypatybės
Baroko epochos literatūra
Barokas Lietuvoje
Užduotys
Rasa Baškienė „Jeruzalės žemė, kai kunigaikštis Radvila ją lankė…“
Mikalojus Kristupas Radvila Našlaitėlis „Kelionė į Jeruzalę“
Motiejus Kazimieras Sarbievijus „Odė Janui Libinijui“
Įsivertinu
Šaltiniai
Konteksto pažinimas
Mokymosi objektai
Kultūros ir literatūros epochos
Kas yra kontekstas?
Kas yra simbolis?
Užduotys
Nikolajus Kunas ,,Senovės Graikijos legendos ir mitai“
Biblija. Pradžios knyga. Babelio bokštas.
Jonas Radvanas
Įsivertinu
Šaltiniai
Grožinės literatūros skaitymas, supratimas, analizė ir interpretavimas
Mokymosi objektai
Kultūros epochos
Kalbinės raiškos priemonės
Vertybės
Kontekstas ir jo rūšys
Užduotys
Graikų mitas „Alkestidė“
Viljamas Šekspyras „Romeo ir Džuljeta“ (ištraukos)
Judita Vaičiūnaitė „Kanonas Barborai Radvilaitei“
Įsivertinu
Šaltiniai
Negrožinės literatūros ir įvairių medijų kūrinių skaitymas, supratimas ir analizė
Mokymosi objektai
Negrožinė literatūra ir jos sąsaja su funkciniais stiliais
Egodokumentikos apibrėžtis ir žanrai
Multimodalinio teksto apibrėžtis ir žanrai
Pagrindiniai negrožinės literatūros ir multimodalinių tekstų analizės aspektai
Negrožinio kūrinio kontekstas
Užduotys
Ričardas Doveika
Matilda Olkinaitė
KTU IF
Įsivertinu
Šaltiniai
Informacijos atranka ir vertinimas
Mokymosi objektai
Informacijos sąvoka ir perdavimo būdai
Biblinis palyginimas arba parabolė. Parabolė lietuvių autorių kūriniuose
Užduotys
Parabolė
Evangelijos pagal Luką ištraukos analizė
Judita Vaičiūnaitė „Vilniaus bažnyčia“
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
III gimnazijos klasė
Skaitymo tikslai
Mokymosi objektai
Suprasti romantinę baladę
Suprasti klasikinę tragediją
Suprasti modernią novelę
Užduotys
Adomas Mickevičius „Romantika“
Vincas Krėvė „Skirgaila“
Jurgis Savickis „Mėnesiena“
Įsivertinu
Šaltiniai
Skaitymo strategijos
Mokymosi objektai
Siejamosios strategijos
Sisteminamosios strategijos
Savikontrolės ir savireguliacijos strategijos
Užduotys
Francas Kafka „Metamorfozė“
Alberas Kamiu „Svetimas“
Kazys Binkis „Generalinė repeticija“
Įsivertinu
Šaltiniai
Tekstų atranka
Mokymosi objektai
Kūrinių kultūrinė vertė
Kūrinių skaitymas ir siejimas
Kritinio mąstymo ugdymas
Užduotys
Viljamas Šekspyras, „Hamletas“
Johanas Volfgangas Gėtė, „Faustas“
Jonas Biliūnas, „Laimės žiburys“
Įsivertinu
Šaltiniai
Skaitinių sąrašas: Apšvieta, Romantizmas, Realizmas, Modernizmas: XX a. pirmoji pusė, Modernizmas: XX a. pirmosios pusės pasaulio ir Lietuvos kitakalbėje literatūroje
Mokymosi objektai
Epochų chronologija
Žymiausi laikotarpių autoriai, kūriniai, idėjos
Užduotys
Emilė Džeinė Brontė „Vėtrų kalnas“
Vincas Krėvė-Mickevičius „Skirgaila“
Vincas Mykolaitis-Putinas „Altorių šešėly“
Įsivertinu
Šaltiniai
Konteksto pažinimas
Mokymosi objektai
Apšvieta
Romantizmas
Realizmas
Modernizmas
Užduotys
Mykolas Pranciškus Karpavičius, Žanas Žakas Ruso, Kristijonas Donelaitis
Adomas Mickevičius „Romantika“
Fiodoras Dostojevskis, Jonas Biliūnas
Įsivertinu
Šaltiniai
Grožinės literatūros skaitymas, supratimas, analizė ir interpretavimas
Mokymosi objektai
Pagrindinės sąvokos
Biografinis ir kultūrinis kontekstas
Užduotys
Šarlotė Brontė „Džeinė Eir“
Adomas Mickevičius „Vėlinės“
Juozas Tumas-Vaižgantas „Dėdės ir dėdienės“
Įsivertinu
Šaltiniai
Negrožinės literatūros ir įvairių medijų kūrinių skaitymas, supratimas ir analizė
Mokymosi objektai
Egodokumentika
Publicistika
Užduotys
Antanas Baranauskas „Dienoraštis“, Žemaitė „Autobiografija“
Jonas Biliūnas „Laimės žiburys“, Liūdni slibinai „Išnyksiu kaip dūmas“
Darius Kuolys „Laimei, Donelaitis“
Įsivertinu
Šaltiniai
Informacijos atranka ir vertinimas
Mokymosi objektai
Memuarai
Laiškas
Portretas
Užduotys
Gražbylė Venclauskaitė
Bitė Vilimaitė
Juozas Tumas-Vaižgantas
Įsivertinu
Šaltiniai
IV gimnazijos klasė
Skaitymo tikslai
Mokymosi objektai
Skaitymo tikslai
Literatūros tarpininkavimas
Užduotys
Aidas Marčėnas „Aš sėdėjau prie knygos“
Antanas Škėma „Balta drobulė“
Jurgis Kunčinas „Tūla“
Įsivertinu
Šaltiniai
Skaitymo strategijos
Mokymosi objektai
Liudijimo literatūros skaitymo strategijos
Postmodernizmo literatūros skaitymo strategijos
Utopinio ir antiutopinio romano skaitymo strategijos
Užduotys
Avromas Suckeveris „Janina ir bestija“
Kurtas Vonegutas „Skerdykla Nr. 5“
Kadzuo Išiguras „Neleisk man išeiti“
Įsivertinu
Šaltiniai
Tekstų atranka
Mokymosi objektai
Kūrinių kultūrinė vertė
Kūrinių skaitymas ir siejimas
Kritinio mąstymo ugdymas
Užduotys
Vytautas Mačernis „Vasaros sonetai. 2“
Česlovas Milošas „Niekad tavęs, mieste...“
Judita Vaičiūnaitė „Miesto vartai“
Įsivertinu
Šaltiniai
Skaitinių sąrašas: XX a. vid. katastrofų literatūra ir refleksija pasaulio ir Lietuvos kitakalbėje literatūroje, Modernizmas. XX a. II pusė: lietuvių proza, poezija ir drama, modernizmas ir postmodernizmas pasaulio ir Lietuvos kitakalbėje literatūroje; šiuolaikinė lietuvių literatūra (nuo 1988 m.): proza, poezija, drama
Mokymosi objektai
XX a. vidurio katastrofų literatūra
Lietuvių literatūros susiskaldymas
XX a. vidurio katastrofų refleksija pasaulio literatūroje
XX a. antrosios pusės modernizmas
XX a. antrosios pusės modernizmas ir postmodernizmas pasaulio literatūroje
Šiuolaikinė lietuvių literatūra (nuo 1988 metų)
Užduotys
Balys Sruoga „Dievų miškas“
Bitė Vilimaitė „Namai“
Danutė Kalinauskaitė „Namo“
Įsivertinu
Šaltiniai
Konteksto pažinimas
Mokymosi objektai
Karo metų literatūra
Postmodernizmas
XX a. pabaiga
Užduotys
Dalia Grinkevičiūtė, Bronius Krivickas
Salomėja Nėris, Birutė Pūkelevičiūtė, Liūnė Sutema
Marius Ivaškevičius, „Madagaskaras“
Įsivertinu
Šaltiniai
Grožinės literatūros skaitymas, supratimas, analizė ir interpretavimas
Mokymosi objektai
Grožinė literatūra XX a. viduryje
Grožinė literatūra Nepriklausomoje Lietuvoje
Grožinės literatūros autoriai Lietuvoje
Užduotys
Antanas Škėma „Balta drobulė“
Giedrė Kazlauskaitė „Sukčiai“
Gintaras Grajauskas „Mergaitė, kurios bijojo Dievas“
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Negrožinės literatūros ir įvairių medijų kūrinių skaitymas, supratimas ir analizė
Mokymosi objektai
Negrožinio teksto žanrai
Medija
Intencijos ir tikslo sąveika
Užduotys
Sigito Parulskio interviu „Nesimeldžiu vartojimui“
Arvydas Šliogeris „Pamatinė žmogaus dorybė yra drąsa“
Deimantės Daugintytės recenzija „Drungna perskalauta upė“
Įsivertinu
Šaltiniai
Informacijos atranka ir vertinimas
Mokymosi objektai
Literatūrologija
Interpretacija ir metamorfozė
Transformacija, jos tęstinumas literatūroje
Užduotys
Eugenijaus Žmuidos pranešimo „Eglė žalčių karalienė“: gyvybės ir mirties domenas“ analizė
Neringos Klišienės straipsnio „Henrikas Radauskas: žaidimo apologija“ analizė
Audingos Petrulytės straipsnio „Marčėnas krentantis” analizė
Įsivertinu
Šaltiniai
Kūrybinės užduotys
Mokomasis žaidimas
Refleksija
III modulis
Rašymas ir teksto kūrimas
9–10 (I–II gimnazijos) klasės
Rašymo tikslai, adresatai ir komunikavimo situacijos
Mokymosi objektai
Rašymas ir rašymo tikslai
Kas yra rašymas?
Nuo rašymo intencijos prie tikslo
Rašymo tikslas
Rašymo adresatas
Komunikavimo situacija
Rašytiniai tekstai pagal komunikavimo situaciją
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis 123
Šaltiniai
Rašymo veiklos pobūdis
Mokymosi objektai
Rašymo eiga
Rašymo strategijos
Rašytinio teksto kūrimas
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
Teksto pobūdis, žanrai ir struktūra
Mokymosi objektai
Ko siekiama tekstu?
Literatūros rūšys ir žanrai
Tekstų pobūdis
Tekstų tipai
Teksto struktūra
Aiškinimas ir argumentavimas
Argumentavimas
Indukcinės ir dedukcinės pastraipų pavyzdžiai
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
III–IV gimnazijos klasės
Rašymo tikslai, adresatai ir komunikavimo situacijos
Mokymosi objektai
Rašymo funkcijos
Tikslas, adresatas ir komunikavimo situacija
Klausimai, į kuriuos naudinga atsakyti, kuriant tekstus
Privatusis ir dalykinis rašymas
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
Rašymo veiklos pobūdis
Mokymosi objektai
Rašytinio ir skaitmeninio teksto ypatybės
Skaitmeninis tekstas
Probleminio klausimo svarstymo rašinys
Teksto interpretacijos rašinys
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
Teksto pobūdis, žanrai ir struktūra
Mokymosi objektai
Tekstų tipai
Žanras ir funkcinis stilius
Kuriame pasirinkto žanro tekstus
Kuriu tekstą
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Kūrybinės užduotys
Mokomasis žaidimas
Refleksija
IV modulis
Kalbos pažinimas
9–10 (I–II gimnazijos) klasės
Kalba kaip socialinis, kultūrinis ir istorinis reiškinys
Mokymosi objektai
Kalba kaip socialinis, kultūrinis ir istorinis reiškinys
Kas daro įtaką kalbai?
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Fonetika ir kirčiavimas
Mokymosi objektai
Taisyklingos tarties reikalavimai
Kirtis ir priegaidės
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
Leksika ir stilistika
Mokymosi objektai
Leksika
Stilistika. Funkciniai stiliai
Funkciniai stiliai
Mokslinio stiliaus ypatybės
Administracinio stiliaus ypatybės
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Žodžių daryba ir rašyba
Mokymosi objektai
Žodžių daryba
Priesagų vediniai
Dūriniai
Darinių rašyba
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
Morfologija ir rašyba
Mokymosi objektai
Apie kalbos dalis
Daugiskaitinių daiktavardžių ir kiekinių skaitvardžių vartojimas
Dalyvis
Kai kurios rašybos taisyklės
Įvardžiuotinių formų daryba ir rašyba
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
Sintaksė ir skyryba
Mokymosi objektai
Vientisinio ir sudėtinio sakinio skiriamieji požymiai
Sudėtinių sakinių rūšys
Sudėtiniai prijungiamieji sakiniai ir jų skyryba
Sudėtinių sujungiamųjų sakinių skyryba
Sudėtiniai bejungtukiai sakiniai ir jų skyryba
Sudėtiniai mišrieji sakiniai
Citatų skyryba
Linksnių, prielinksnių, polinksnių vartojimas ir klaidos
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
III–IV gimnazijos klasės
Kalbos normų kartojimas ir įtvirtinimas
Mokymosi objektai
Kodėl žmonės nesusikalba?
Slengas
Gramatinis žodžių įforminimas
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Kūrybinė užduotis
Šaltiniai
Teksto stilius ir logika
Mokymosi objektai
Kalbos stiliaus samprata. Stiliai pagal vartojimo sritį, teksto žanrą, perteikiamą turinį, kalbinę raišką
Bendrieji stiliaus reikalavimai
Minties raiškos ir teksto komponavimo figūros
Grožinių ir negrožinių tekstų komponavimo principai
Palyginimas, metafora, metonimija, hiperbolė, litotė, paradoksas
Užduotys
Užduočių rinkinys
Įsivertinu
Šaltiniai
Kūrybinės užduotys
Mokomasis žaidimas
Refleksija
Sąvokos
Sąvokos
Bendroji programa
Naudotojo vadovas
Bendroji programa
Naudotojo vadovas
Perjungti navigaciją
Titulinis
I modulis
9–10 (I–II gimnazijos) klasės temos
Teksto struktūra ir tekstų tipai
Filmo „Troja“ vertinimo analizė
Filmo „Troja“ vertinimo analizė
Palengvinta užduotis